Sunday, August 23, 2009

Cerita-ceriti

Salam Ramadan,

Erm, pejam celik tahu-tahu dah masuk bulan Ogos. Bulan kemerdekaan. Bulan dimana semua saluran TV akan menayangkan iklan-iklan patriotik. Bulan ini juga kita akan lihat banyak kenderaan diatas jalan tidak kira kereta, motor, bas, lori mahupun basikal dihiasi dengan Jalur Gemilang. Berita dan cerita politik masih menduduki carta teratas tidak kira dimana sama ada di pejabat-pejabat kerajaan, kedai runcit, kilang-kilang sampailah ke meja di kedai kopi walaupun sekarang bulan ramadan, bulan untuk umat Islam menahan diri dari nafsu, dan bulan peluang untuk menginsafi diri dan bulan untuk mencari berkat dan pahala dari yang maha esa.

Okey lah, apakah erti kemerdekaan bagi anda semua? bagi aku makna kemedekaan tu berbeza-beza mengikut umur.

Sewaktu zaman belum baligh, Hari kemerdekaan bermakna malam nanti aku dapat tengok pertunjukan bunga api yang gah di Dataran Merdeka. Lepas tu kat TV ada konsert dan rancangan-rancangan best untuk ditonton.

Bila dah remaja sikit, malam merdeka bemakna aku mesti keluar dengan skateboard aku ke Dataran dengan kawan-kawan skate yang lain, tengok bunga api dan konsert, lepas tu melepak sampai pagi kat KL ber skateboard dengan kawan-kawan. Best gila time tu..

Tentu ada dikalangan anda yang pernah terserempak dengan budak-budak skateboard ketika malam merdeka yang meluncur dari Dataran Merdeka hinggalah ke Kompleks Pertama sekitar tahun 90an kan?! haa.. salah seorang budak-budak yang selekeh dan kecoh tu adalah aku.. hehe

Bila habis sekolah, macam biasalah, zaman makan sampah.. bila malam merdeka aku dengan geng-geng rambut pacak berwarna-warni berkeliaran kat area Bukit Bintang. Banyak aktiviti tak berfaedah aku buat ketika itu. Maklumlah, budak PUNK, takkan pergi Bukit Bintang bertabligh kat orang kan?!

Bergaduh dengan puak-puak skinhead dan PATI dah kira macam tradisi jer bila malam merdeka.. huhu tapi aku tak kacau orang. Bergaduh dengan bebudak skinhead pun sebab diorang ni suka mabuk ramai-ramai depan KL Plaza lepas tu pau budak kecik ngan pelancong luar, tu yang kena debik beramai-ramai tu..

Bila umur dah 20an, malam merdeka bermakna berkumpul dekat medan selera belakang bangunan Tabung Haji lama di Jalan Ipoh. Lepak PERKIM ayat ringkas aku. Malam merdeka time ni memang meriah kat PERKIM tu dengan beratus-ratus mat motor yang datang dari macam-macam puak dan kumpulan, tapi kat situ jarang terjadi benda-benda yang tak best sebab zaman tu mat motor masih lagi mat motor, bukan mat rempit.

Lumba haram kat Jalan Ipoh tu dah kira macam lumrah la sapa yang datang bawak motor kat situ. Maklumlah.. budak muda darah panas dengan hati kering. setakat tercium bontot teksi atau terlanggar bontot bas tu kira perkara kecik jer.. dah tergolek boleh bangun angkat motor sambung balik lumba.. hehe Polis jer kekadang datang berlori-lori nak angkut, tapi bila lori baru parking jer, area situ dah tinggal asap motor jer.. sunyi sepi.. semua lari pergi port Klang ikut NKVE, lumba kat highway pulak.. tapi tu zaman dulu la.. fuh memang merdeka.

Sekarang ni pulak, bila dah ada kerjaya yang okey, dah beristeri yang comel, aku mula memahami makna kemerdekaan yang sebenar. Aku kini bebas dari pengaruhi negatif kehidupan. Mula memahami erti perjuangan pejuang-pejuang negara yang telah membebaskan negara dari sebarang bentuk penjajahan. Tanpa mereka tentu aku tidak dapat melalui fasa-fasa kehidupan yang aku sebut tadi kerana aku boleh melakukan itu semua disebabkan betapa merdekanya Tanah Air kita ini. Aku bebas untuk kemana-mana, bebas untuk beribadat, bebas untuk berbicara tentang apa saja. Aku juga bebas untuk membuat pilihan tanpa mengikut telunjuk sesiapa. Aku hanya perlu bijak menggunakan akal dalam membuat keputusan dan mengikut teladan yang baik untuk hidup dengan aman di bumi tercinta. Prinsip asas yang paling aku pegang didalam kehidupan aku ialah:
  1. Kepercayaan Kepada Tuhan
  2. Kesetiaan Kepada Raja Dan Negara
  3. Keluhuran Perlembagaan
  4. Kedaulatan Undang-Undang
  5. Kesopanan Dan Kesusilaan
Aku sedar, kini, giliran aku pula untuk berjuang mengekalkan kemerdekaan yang kita ada sekarang demi untuk generasi aku dimasa hadapan. Apa-apa pun, ini hanya nukilan aku sebab bulan puasa ni aku malas nak berdebat hal politik, cukup la setakat memerhati apa yang berlaku.

SELAMAT BERPUASA DAN SELAMAT HARI KEBANGSAAN KE 52.


Friday, August 21, 2009

Bukti syurga N.ajis!

Nik Aziz sedia bersemuka dengan Majlis Fatwa Kebangsaan

KOTA BHARU: Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata beliau sedia bersemuka dengan Jawatankuasa Muzakarah Fatwa Kebangsaan berhubung kenyataannya bahawa ajaran Islam yang diamalkan Umno tidak boleh membawa penyokong parti itu ke syurga.

Taktik si nyanyuk beer. Masih nak menyelamatkan air muka setelah tersilap buat kenyataan seumpama dia lah tuhan..

"Saya sedia berjumpa dengan pihak berkenaan untuk menjelaskan perkara sebenar di sebalik kenyataan saya itu bagi mengelakkan kekeliruan yang timbul," katanya ketika mengulas keputusan Jawatankuasa Muzakarah Fatwa Kebangsaan bahawa kenyataannya sebagai salah dan menyeleweng daripada ajaran Islam sebenar.

Haa.. Jawatankuasa Muzakarah Fatwa Kebangsaan yang bagi kenyataan ni tau?! kalau blogger cam kami boleh la awak cakap BN yang suruh cakap..

Menteri Besar Kelantan itu berkata, ulasan negatif yang dikeluarkan pihak tertentu terhadap kenyataannya berdasarkan petikan dalam akhbar adalah tidak adil.

Kenyataan tak adil konon, pirraah nanyok! media berita TV pun dah siarkan kenyataan masa awak berkempen, dah memang keluar dari mulut awak, satu Tanah Melayu dah tonton, tak payah nak belit la beb!

"Mereka perlu tanya saya di mana salahnya, saya sedia menjelaskan secara berdepan," katanya kepada pemberita di pejabatnya di Kota Darul Naim di sini hari ini. Bagaimanapun, Nik Abdul Aziz mengakui bahawa beliau bukan orang yang boleh menentukan seseorang masuk syurga atau neraka.

Nak tanyo apo lagi N.ajis oii?! Awak yang beria-ria cakap maso berkempen.. sekarang semua pertikai ayat-ayat awak yang kekonon melebihi tuhan.. sekarang baru nak mengaku yang BUKAN awak yang tentukan syurga neraka untuk sesiapa pun! tapi totok PAS mesti tak boleh terima hakikat, kan? kan?

"Yang menentukan jalan syurga (atau) neraka adalah Allah dan yang memberitahu kepada kita (ialah) Nabi Muhammad S.A.W. dan (apabila) nabi mati tugasnya disambung oleh ahli ulama.

Ini semua orang yang beragama Islam tahu.

"Saya bukan menentu syurga (atau) neraka yang menentukannya Allah, saya yang menyambung syariat dan jalan ke syurga ialah orang-orang yang Allah beri nikmat bukan nabi-nabi," katanya.

Ini pun orang Islam tahu, Allah yang menentukan segala. Nabi dipilih Allah untuk menunjukan jalan yang benar kepada mereka yang beriman, tapi awak hanyalah N.ajis, bukan Nabi dan awak bukan maksum dan jalan yang awak tunjukkan bukanlah jalan ke syurga!

Bagaimanapun, Nik Aziz tetap mempertahankan kenyataannya bahawa ajaran Islam yang dibawa Umno tidak menjamin penyokongnya dapat masuk syurga.

Disini dia dah putar ayat asal dia, masa kempen beliau cakap orang UMNO tak akan masuk syurga, sekarang di cakap Islam yang dibawa Umno tidak menjamin penyokongnya masuk syurga pulak. Oii N.ajis, Kami semua penganut sunnah wal jammah, bukan belajar agama dari UMNO. kami percaya Allah, Nabi, Al-quran dan hadis. So dari mana datang hujah awak yang Umno buat ajaran agama dan kami pengikut ajaran Umno? Umno hanya berjuang dan mengembangkan syiar Islam tu ada lah..

Semalam Nik Aziz menjelaskan bahawa apa yang dimaksudkannya ialah sesiapa saja yang mengasingkan iman daripada Islam tidak akan masuk syurga. - Bernama

Ni lagi satu kenyataan bangang dari ulamak takebeer nih.. memang semua orang tahu kalau orang Islam yang tak beriman maknanya dah sama taraf dengan kafir. Tapi boleh ke N.ajis bezakan tahap keimanan seseorang?! adakah dengan berkopiah dan berserban dan bercelak serta berjanggut macam Osama bin Laden menunjukan tahap keimanan yang tinggi? Beliau sendiri memaki hamun orang islam yang lain yang tidak sefahaman dengan beliau dan mengeluarkan kenyataan bahawa Allah juga mencarut, adakah tahap keimanan beliau lebih tinggi dari orang lain? sudah la N.ajis oii! Segala kekalutan yang berlaku ni datangnya dari Allah. Ini adalah bukti kebesaran Allah. Awak jangan lupa tu. Ni baru sikit jer yang Dia tunjukkan. Yang benar pasti tegak, yang batil pasti tersungkur. Berjuta yang berdoa agar Allah ditunjukkan kebenaran dan diselamatkan dari penipuan oleh munafik-munafik seperti awak wahai N.ajis. Selagi ada penipuan dan fitnah awak sebarkan, semakin hina awak Allah jadikan.

Tuesday, August 18, 2009

KITA WAJIB UNDI PAS! masuk syurga weh!

Marilah kita beramai-ramai minum beer dan undi PAS sebab si N.ajis nyanyuk beer dah cakap orang yang tak sokong PAS dah konferm tak masuk syurga.. Ngeri beb dengar si nyanyuk ni berkata-kata!

Monday, August 17, 2009

ANWAR UNTUK PRESIDEN! POSTER FREE


Biodata 'Bakal' Presiden:

Nama:
Anuwar


Nick Name: Al-Juburi, B.A.B.I, Pengkhianat, Bangsat , mat jubo, mat bontot, etc..etc

Nama SUPERHERO:
CAPTAIN AUW!


Cita-cita:
Ingin menjadi 'Presiden' Malaysia yang pertama dan Jual Agama, Bangsa dan Tanah Air kepada Amerika dan Zionis
.


Hobi :
Tipu rakyat, selak pungkok, berlakon baik, saman orang, kutuk polis, kutuk Mahkamah, melengahkan kes, tibai bini Azmin, usha' Jambu', berdemo tengah jalan, merosak negara, kencing India, kencing Cina, kencing Melayu ..etc..etc

Sungguh hebat calon 'Presiden'' yang disokong dan ditaja oleh Amerika dan Zionis ni.. hmm Pilihan Di Tangan Anda!

Saturday, August 15, 2009

WONG CHUAN HOW..mana mau lariii?!

hahaha..sesiapa ada tengok berita kat tv3 malam tadi tentu dapat tengok aksi encik Wong cuba lari dari pegawai SPRM sewaktu diiring mahu dibawa ke ibupejabat SPRM Putrajaya.. haha lawak.. muka Wong semasa dalam pejabat memang nampak mengelabah gila masa pegawai SPRM jumpa dia, bila kat luar terus cuba nak lari.. tapi pegawai SPRM lagi cepat, terus cekup, Wong meronta-ronta sampai tergolek, dan macam biasalah, terus tuduh dia jatuh sebab pegawai SPRM tolak.. cheh, bodoh piang punya mangkuk! Yang reporter ramai-ramai kat situ dengan siap krew berita TV3 semua jadi saksi apa yang berlaku, rakyat pun semua dah nampak. kemudian bila masuk kereta, berlakon cakap kaki sakit, SPRM dah baik hati siap hantar pergi hospital, bila doktor dah check kaki, beliau mengadu sakit dada pulak.. apadaa.. drama king betul la lu! tak payah nak kencing la. bagi aku, bila banyak sangat alasan, nampak sangat ada salah yang hendak disembunyikan.

Sekarang, mari kita cuba jawap persoalan ni :
  1. kenapa beliau 'menghilangkan' diri ketika pegawai pegawai SPRM dan pihak pemberita cuba hubungi untuk beberapa minggu?
  2. kenapa beliau tidak mahu langsung menjawap panggilan telefon dari SPRM mahupun pemberita?
  3. kenapa perlu beliau cuba lari ketika ingin dibawa ke Putrajaya?! SPRM cuma nak soal je.
Ronnie Liu mesti tengah sediakan skrip drama terbaik dalam dua tiga hari ni. Gobind the clown pun akan join jadi pelakon tambahan. Apa-apa pun, aku tak sabar nak follow episod terbaru dalam drama skandal DAP mencuri duit rakyat Selangor. Tungguuuuuu... kehkeh..

DAP akan hancur... insyallah.

Thursday, August 13, 2009

TATU RAHSIA AHLI DAP DIDEDAHKAN! WARNING! 18SX


Syabas Lim Guan Eng!

Pemimpin berjiwa rakyat

Terima kasih kepada Lim Guan Eng kerana telah berjaya meluluskan penjualan tanah Kg Buah Pala. Tidak juga lupa ucapan tahniah kerana beliau juga telah berjaya 'berusaha' menyelamatkan penempatan india tertua di Pulau Pinang dengan menyalahkan kerajaan dahulu dan kemudian meminta pula bantuan kerajaan pusat. Hebat betul cara bekerja ketua menteri Pulau Pinang ini. Sama hebat seperti bapanya. Tahniah buat masyarakat India Pulau Pinang dan Hindraf yang bersungguh-sunguh mengundi LGE. Jasa mereka tentu tidak dapat LGE Balas.

Ekspresi kegembiraan pengundi india terhadap LGE yang disayangi

Syabas juga kepada LGE kerana beliau telah menghapuskan DEB di Pulau Pinang. Sungguh beruntung masyarakat melayu Pulau Pinang yang mengundi beliau tidak lama dulu. Kini anak- anak muda melayu pengundi LGE boleh la duduk dirumah sahaja tidak perlu kerja lagi. Boleh berehat dan menenangkan jiwa sementara membiarkan bangsa LGE sahaja yang maju.

Hari bersejarah yang telah dihalang oleh polis

Sepatutnya hari ini, Kg Buah Pala akan menjadi sejarah terbaik pemerintahan Lim Guan Eng yang baru setahun jagung. Tapi ACP Azam telah menangguhkan hari bersejarah LGE hingga 1 sept. Tentu LGE kecewa dengan pihak polis. LGE tentu akan menyalahkan pihak polis dan FRU yang menghalang Kampung itu dari dirobohkan.

Syabas juga buat beliau kerana sekarang beliau sedang gigih menukarkan lot-lot tanah wakaf kepada tanah baru supaya kerajaan beliau dapat menjualnya kepada bangsa-bangsa beliau dengan cukup murah agar ratio penduduk bangsa beliau akan melebihi penduduk melayu dan india disana, supaya senang untuk beliau membawa keluar Pulau Pinang dari Tanah Melayu. Tentu melayu dan india Pulau Pinang amat berbangga dengan pemimpin ala khalifah Omar yang belum bersunat itu kan?! Aku pasti mereka sangat berbangga.

Satu cara LGE mengucapkan terima kasih kepada rakyat Pulau Pinang, tidak kira tempat.

LGE juga telah berjaya memberi hak 'kesamarataan' kepada semua pengundi yang sebangsa dengannya sahaja. LGE juga pernah menyatakan kemiskinan tegar di Pulau Pinang sudah sifar, tiada lagi orang miskin di Pulau Pinang. Kini usaha beliau untuk menubuhkan negara Repulik Of Penang sudah hampir menjadi kenyataan. Hebat.

Rumah sewa baru LGE yang berjiwa rakyat

Syabas juga kepada pengundi-pengundi di Pulau Pinang yang berkobar-kobar ingin duduk dibawah pemerintahan kerajaan Pakatan. Anda telah membuat pilihan yang sangat bijak dalam PRU12 yang lepas. Pengorbanan dan kejayaan rakyat Melayu dan India Pulau Pinang ini patut dijadikan contoh oleh semua pengundi-pengundi lain. Tidakkah kita semua ingin hidup dibawah kerajaan Pakatan?! Rakyat Pulau Pinang patut ucapkan "Terimakasih DAP!" di atas segala kejayaan yang dikecapi walaupun baru sahaja memerintah Pulau Pinang. Kerajaan BN pun walaupun sudah 50 tahun memerintah belum tentu dapat melawan kehebatan kerajaan Pakatan.

Syabas.

Tepuk dada, tanya akal... jika ada.

Monday, August 10, 2009

Lim Kit Siang berkata..

"The Selangor Pakatan Rakyat government is facing a life-and-death threat with a high-powered Umno-BN conspiracy to topple it at all costs and restore Umno-BN rule in Selangor as in Perak six months ago.

This is not an ordinary challenge but a no-holds-barred onslaught and take-no-prisoners assault mobilising all available means and resources, including the most unethical and illegal, whether at state or national level, whether government or outside like the mass media, to destroy the Selangor Pakatan Rakyat government and cause the break-up of Pakatan Rakyat."

Halo brader Lim!! ni hau ma?! sudah makan panadol?! Brader Lim, janganlah kau nak pandai-pandai jer cakap apa yang berlaku kepada Pakatan Rasuah di Selangor sekarang disebabkan oleh 'konspirasi' BN.. Konspirasi 'YOUR HEAD BRAIN'! Bloggers like me ARE NOT PAID by any politician, NGOs or whatever 'bull' you call it. Kami berjuang menentang fahaman RASIS melampau yang kau dan rakan-rakan komunis kau cuba semai dan tanam diminda rakyat Malaysia. Kami dari golongan yang bukan buta sejarah..

Tapi kau sekarang tengah mengelabah puyuh bukan?! kau rasa cemas kerana secara tiba-tiba ramai bloggers yang menentang hujah, helah dan putar belit kau, bukan?! Kau bertambah cemas sebab kebanyakan putar belit dan pembohongan kau ditepis dan disanggah berserta fakta yang tidak boleh kau balas, sebab secara peribadi, kau tahu kami bercakap benar..Sebab itulah sekarang kau suruh Loke Siew Fuck tulis artikel menghina Islam dan Melayu, Hina Sultan dan Raja Muda..Kau terdesak mahukan huru-hara dan kacau-bilau sebab kau tahu, DAP diambang kehancuran.. Kawan kau si bontot tu dah tak dapat diselamatkan, penjara memang untuk beliau. Anak kau kat Penang pun tengah pening dengan isu Buah Pala dan tentangan dari HINDRAF yang bakal dihadapi. Sebab tu kenyataan kau semakin nampak mengelabah.Sudah semakin mengarut kau berhujah. Tapi semua rakyat tahu, kau kaki kelentong.

Rakyat Malaysia bukan bodoh la encik Lim..Suara sumbang yang bersorak disekeliling kau hanyalah suara minoriti yang sumbang seperti gagak menghurung sampah. Mereka semua gagak, engkau sampah. Tidak lebih dari itu. Kau seperti 'SAMPAH' masyarakat yang patut ditanam sebab bila sampah dah tiada, gagak pun akan pergi dan tidak mencemar suasana aman tanahair TOK NENEK aku! Sudah lah Lim, suara kau semakin dibenam oleh blogger - blogger yang pro keamanan. Kau tidak akan dapat bertahan kerana suara kami adalah suara 1malaysia. Bagi aku kau ialah musuh no 1 bangsa dan agama aku.

KDN, sila ISA Loke Siew Fook sampai reput!

Loke Siew Fook HINA raja Nazrin!

Apa lagi orang Perak?! Sila ingat wajah komunis ini. Jangan bagi dia terlepas!

Si cina komunis ni, selepas hina Islam dan melayu, sekarang dia hina Sultan Melayu pulak! kurang ajar punya bangsat! tapi tu la, lepas beberapa jam, dia terus padam blog dia yang menghina Raja Nazrin..Dasar pengecut! tapi beliau bodoh, sebab ada ramai bloggers yang sedang memerhatikan beliau di alam siber ni..anda boleh klik sini untuk download blog beliau dalam bentuk PDF. sila sebarkan kepada seberapa ramai yang anda boleh sebarkan.

antara keratan hinaan beliau terhadap Raja Nazrin:

"Nazrin the illegal seller of Perak: Saintly words should never be uttered by a person who has lost all sanity! If you still insist in building the impossible brigde between two mountains, just for that clap of your 'creativity', let us warn you that your actions too will have far reaching consequences; we will destroy those mountain to mere ashes and stuff your filthy mouth with the last speck of that dust and prepare you for your last journey to hell!"

Si lakhanat sekor ni kali ni dah melampau! Raja melayu kita dihina dan diugut! kepada sesiapa yang berkenaan sila ISAkan Loke Siew Fook selama-lamanya! Aku sebagai rakyat Malaysia tidak mengaku status beliau sebagai warga Malaysia!

Allah Maha Besar!

Saturday, August 8, 2009

13 mei 1969 - the truth

Sumber rujukan: analisis jebat must die dan buku tulisan Tunku Abdul Rahman
olahan semula oleh dozzvader.blogspot.com

ok la..tentu ramai yang tahu sekarang yang DAP dan RPK sekarang sedang memutar sejarah dengan berbohong tentang apa yang sebenarnya berlaku pada 13 mei 1969 iaitu rusuhan kaum terburuk antara 2 kaum majoriti terbesar di Malaysia. paling latest aku ada terbaca yang pihak DAP mengatakan bahawa UMNO ( maksud mereka orang melayu la tu) yang memulakan rusuhan tersebut. Bukti yang mereka rujuk ialah dari buku tulisan Dr Kua Kia Soong yang bertajuk "Declasiffied Documents On The Malaysian Riots 1969". buku tersebut menyatakan bahawa :
  1. Tun Abdul Razak merancang rusuhan 13 mei tersebut untuk merampas kuasa dari Tunku Abdul Rahman.
  2. Datuk Harun Idris mengetuai pemuda Umno untuk memulakan serangan terhadap kaum cina tanpa sebarang provokasi.
  3. Rusuhan itu bukan dicetuskan oleh Pembangkang yang Rasis dan gerakan subversif komunis.
Tapi ada perkara yang secara terang-terangan tidak diceritakan. Ini la part yang aku nak ceritakan kat korang semua agar kita sama-sama tahu dan tidak tertipu dengan penipuan hebat dari para sosialis dan komunis yang sedang berusaha menjatuhkan bangsa kita secara senyap.

Sedikit sejarah tentang perselisihan kaum di Malaysia sebelum 13 Mei :
  1. Untuk melindungi Malaya dari kebangkitan komunis,Kerajaan telah menjalankan usaha untuk merekrut orang cina untuk menyertai pasukan polis. Dari tahun 1949 hingga 1951 (3 tahun),Usaha kerajaan untuk menarik penyertaan orang cina gagal. Hanya 200 belia cina yang mendaftar secara sukarela. Bila National Service atau Khidmat Negara diperkenal pada tahun 1950, ramai orang Cina dan India mencari jalan untuk meninggalkan Malaya.
Lebih dari 10,000 orang cina lari ke China untuk mengelak dari dipanggil untuk berkhidmat. Ini menambahkan perasaan tidak puas hati dikalangan orang melayu hingga Sir Henry Gurney memberi komen " Perasaan tidak puashati dari komuniti bukan cina semakin bertambah kerana orang cina seperti tidak mahu membantu. mereka hidup selesa dan hidup hanya untuk membuat wang.."

Walaubagaimanapun, masih terdapat juga warga cina yang patriotik yang tinggal dan menjalankan tanggungjawab dengan membantu berjuang mempertahankan negara dari komunis. Mereka adalah antara wira negara kita yang berani. Tidak seperti kebanyakan opportunis rasis yang cabut lari bila keadaan negara susah dan pada masa yang sama mengutuk Malaysia dari luar.

2. Rusuhan kaum di Pulau Pinang pada 2 Januari,1957 menyebabkan 4 kematian dan 48 cedera. Kejadian berlaku pada hari pengisytiharaan Georgetown kepada status Bandar oleh kerajaan British. Kejadian bermula setelah masyarakat cina yang menyambut hari tersebut tersalah anggap kepada orang melayu yang sedang sama-sama memerhati sambutan tersebut. Ketibaan pasukan polis dengan cepat telah mengelak rusuhan merebak keseluruh negeri.

3. Pada May 1959, satu lagi rusuhan tercetus diantara melayu-cina yang berlaku di Pulau Pangkor. Konfrontasi antara samseng melayu dan kongsi-gelap cina menyebabkan rumah penempatan terbakar dan 2 melayu terbunuh dan 8 cedera.Pihak cina mengalami 1 kematian dan 2 belia tercedera. Perintah berkurung seluruh pulau dikenakan untuk beberapa hari disebabkan rusuhan kaum tersebut.

4. Di Bukit Mertajam sekitar tahun 1964, seorang melayu dan seorang cina terbunuh kerana perselisihan kecil. Beberapa ramai tercedera. Ia bermula bila seorang pekerja pasar telah dipukul dengan cangkul oleh seorang remaja cina berusia 15 tahun yang menjual sayur dipasar tersebut. Dari kejadian tersebut, berlaku serangan kecil di sana-sini dan rumah-rumah dibakar ketika pekerja pasar tersebut cuba membuat laporan kepejabat daerah. Akhirnya perintah berkurung dikenakan untuk mengelakkan rusuhan berlanjutan.

5. Pada tahun 1967 ketika matawang disusut nilai, elemen komunis didalam Parti Buruh memulakan 'Hartal' (menutup kedai tanda protes) pada 19 November untuk mengekspoitasi isu berkenaan dalam propaganda anti-susut nilai. Mereka memilih Pulau Pinang sebagai sasaran kerna situasi sensitif perkauman di pulau tersebut. Ini kerana ketegangan kaum sudah ada sejak 10 tahun (dari rusuhan kaum yang pertama 10 tahun sebelum). Orang melayu yang tidak tahu menahu tentang 'Hartal' telah diserang secara kejam oleh kongsi gelap ahli Pembangkang yang berbangsa cina yang menyebabkan kematian dan kecederaan dimana beberapa rumah dan kereta dibakar. nota : ada blogger pro pembangkang menyeru dilancarkan 'HARTAL' untuk menyatakan perasaan tidak puas hati terhadap ISA. Apakah agenda beliau?!

Tunku mengaitkan -

“The communists however, never left us alone. If they couldn’t carry out open aggression they at least carried out intensive and extensive acts of subversion. In 1967, we had to adjust our currency to meet our financial exigency, and so we devalued very slightly our currency – so slightly that nobody noticed. But in Penang the Socialist Front, an opposition party somewhat hostile to the Alliance Government, declared a hartal (closing of shops as mark of protest or sorrow)…

So when they declared the hartal the gangsters and thugs took it upon themselves to start trouble, and attacked the harmless Malay people whom they regarded as the favoured children of the Government. In fact these Malays were ignorant shoppers who knew nothing valuation or devaluation of our currency, and they were taken completely by surprise.”

Tunku menulis tersebut pada tahun 1980. Beliau menulis pendapat beliau di dalam kolum mingguan beliau di The Star. Ini kemudianya dikumpul dan dijadikan buku 'Political Awakening'. Keratan diatas khususnya telah menunjukan penipuan Kua Kia Soong yang mengatakan Tunku Abdul Rahman telah berhenti menyalahkan komunis terhadap krisis tersebut.

6. Pada Jun 1968, kekacauan perkauman meletus bila 11 anggota PKM dan 2 melayu telah dijatuhkan hukuman mati kerana membantu Soekarno menceroboh Johor sewaktu zaman Konfrantasi Malaysia-Indonesia. Ketika hukuman bunuh kerana khianat terhadap negara hendak dijalankan, MP BATU, Dr Tan Chee Koon dari Parti Buruh telah membuat rayuan terhadap hukuman tersebut. Beliau telah mendapatkan sokongan dari komuniti cina yang pro komunis dan berusaha membakar semangat perkauman orang cina yang lain. Sementara itu, di luar pagar penjara Pudu dan di sepanjang jalan menghala ke penjara Pudu (sekarang Jalan Sultan ISmail dan Jalan Pudu), mereka berdemonstrasi secara ganas dengan membaling botol dan batu kearah kereta dan menghalang pergerakan lalulintas dijalan-jalan yang sibuk.

7. Serangan paling ganas dari Parti Pembangkang berlaku pada 24 April, 1969 ; 2 minggu sebelum Pilihanraya Umum yang paling bersejarah. Seorang pekerja UMNO bernama Kassim bin Omar telah dibunuh dengan kejam semasa dari perjalanan pulang dari pusat kempen oleh ahli Parti Buruh yang berbangsa cina. Ditelah dibelasah seperti binatang dan dibunuh di tepi jalan besar dan cat merah disapukan ke muka mayat beliau. Pembunuhan tanpa sebab dan sengaja itu telah mengahantar satu isyarat kepada kerajaan. Parti Pembangkang telah menjadi pembunuh politik (political murderers).

Sifat rasis mereka yang tinggi telah merasa darah dan mereka mahukan darah lagi. Mereka dengan sesuka hati telah membunuh seorang melayu yang tidak bersalah tanpa sebarang provokasi hanya kerana ingin membuktikan kekuatan politik mereka. Ketegangan perkauman melonjak ke tahap serius tapi pertumpahan darah telah dapat dielakkan disaat akhir setelah ketua-ketua UMNO mengarahkan mayat encik Kassim dikebumikan dengan segera secara senyap dan ditanam dengan penghormatan sebagai wira. Ketua UMNO ketika itu begitu sensitif dengan perasaan awam dan dikatakan terlalu bertolak ansur terhadap puak cina Chauvinist dan Rasis.

Cuba kita fikir, apa persamaan kekacauan yang berlaku dahulu dengan cara kekacauan yang cuba dicetus oleh DAP sekarang? Banyak persamaan bukan? Dari segi motif, hanya satu. Perjuangan mereka hanya untuk orang cina yang Rasis yang amat benci dengan orang Melayu.

PERKARA YANG DISOROK OLEH PEMBANGKANG DAP:


En Kassim bin Omar, seorang pekerja UMNO telah dibunuh dengan kejam pada 26 April di Pulau Pinang oleh belia parti buruh ketika beliau hendak pulang kerumah selepas membantu kempen pilihanraya dan disimbah cat merah dan ditulis perkataan 'Jangan keluar mengundi'. Provokasi melampau dari Pembangkang. AL-fatihah untuk beliau.(sila klik gambar)


Perarakan pengkebumian seorang 'Pejuang' cina bersama-sama logo Parti Buruh pada 9 mei 1969 bersama-sama banner berbaur perkauman dan komunisma yang melencong jauh hingga ke Kampung Baru. (sila Klik Gambar)

slogan-slogan berunsur provokasi dan cacian perkauman terhadap orang melayu yang memerhati di tepi jalan (sila klik Gambar)

slogan yang menjadi bukti bahawa Pembangkang memang bersekongkol dengan Komunis dan Rasis Extremis. (Sila Klik Gambar)

Itu baru perarakan kematian seorang bangsa cina yang melencong jauh hingga masuk ke kawasan penempatan melayu dan mencaci dan memaki orang melayu hingga maghrib. Orang Melayu masih bersabar walaupun hati mula terbakar dengan perangai golongan cina Rasis Chauvinist yang didokong oleh Parti Buruh dan DAP.

Pada 12 Mei, perarakan kemenangan oleh Parti Gerakan dan DAP pula memenuhi jalan-jalan utama di Ibukota. Seperti biasa, jeritan dan slogan perkauman terutama slogan anti-melayu menjadi pilihan mereka. Orang Melayu masih bersabar.

Perarakan kemenangan oleh DAP dan Gerakan (sila Klik Gambar)

Seperti kelaziman juga perarakan mereka sekali lagi telah melencong dan memasuki kawasan penempatan melayu dan cercaan dilemparkan secara terus-menerus. Orang Melayu masih bersabar.

antara provokasi penyokong Gerakan dan DAP (Sila Klik Gambar)


Mesej terakhir pembangkang sebelum tragedi tercetus (sila Klik Gambar)

Ejekan terakhir (Sila Klik Gambar)

Tragedi bermula. Aku lampirkan keratan dari buku Tunku.

Bab X

Mabok "Kemenangan"

Muka 87 ... Sebagaimana yang telah saya sebutkan di-atas tadi, keputusan2 pilehanraya pada kali ini telah memeranjatkan semua pehak parti2 politik. Saya perchaya mereka yang se-habis terperanjat sa-kali ia-lah DAP dan parti baru Gerakan di-atas kejayaan2 yang mereka sendiri tidak sangka. Mereka terus merasa sombong dan bongkak.
Dengan kelakuan sombong yang mereka tunjokkan itu, maka tidak-lah boleh hendak disalahkan jika pelawat2 dari luar negeri menyangka bahawa parti2 itu-lah yang telah memenangi pilehanraya2 itu pada keselurohan-nya. Parti2 itu dengan tidak berlengah2 lagi mengatorkan perayaan2 menyambut 'kemenangan' mereka.

Pada pagi Ithnin, 12hb Mei, Dr Tan Chee Khoon yang telah memenangi kerusi dalam kawasan Batu, Selangor dengan kelebehan undi yang besar, telah meminta kebenaran Polis untok mengadakan satu perarakan kemenangan oleh anggota2 Parti Gerakan-nya. Satu permit telah di-keluarkan dengan sharat perarakan itu melalui jalan2 yang telah di-setujui oleh polis. DAP pula telah membuat keputusan hendak mengadakan perarakan pada hari esok-nya, hari Thalatha, 13hb Mei dengan tidak mendapatkan kebenaran polis. Chadangan ini tidak di-teruskan. DAP telah champor sama dalam perarakan Gerakan.

Muka 90 ...Sa-telah perarakan yang berlesen itu tamat, perarakan2 haram yang penoh dengan perbuatan dan kelakuan biadab dan samseng telah di-adakan. Mereka telah melanggar perentah2 polis, dan melalui jalan2 yang tidak di-beri kebenaran sa-hingga menggendalakan lalu lintas. Perasaan gila kemenangan telah memunchak dan tidak terkawal lagi, dan pehak Komunis pasti pula mengambil kesempatan menghasut dan menghangatkan perasaan mereka. Orang2 yang menang pilehanraya itu telah membuat satu kekhilapan yang besar, sa-kali pun mungkin mereka tidak bertanggong-jawab atas kejadian itu.

Perarakan haram ini telah masok ka-Jalan Campbell dan Jalan Hale, ia-itu jalan2 menghala masok ka-Kampong Baharu di-mana tiga puloh ribu orang2 Melayu telah hidup dengan rukun damai dalam kawasan mereka sendiri yang terletak di-tengah2 bandar Kuala Lumpur dari semenjak bertahun2. Jalan Hale ia-lah sa-batang jalan besar di-Kampong Baharu. Di-sapanjang2 jalan itu mereka telah bertempek sorak, dan apakala mereka berada di-kawasan orang2 Melayu itu, mereka telah mengejek2 dan menunjokkan kebesaran mereka untok menaikkan perasaan marah orang2 Melayu.

Bab XI Api Menyala Malam

Muka 98

... Dia (KSU sulit Tunku) telah memberitahu saya bahawa Umno akan mengadakan satu perarakan untok merayakan kemenangan parti, dan mereka yang akan mengambil bahagian akan berhimpun di-rumah Menteri Besar Selangor, Dato' Harun bin Haji Idris di-Jalan Raja Muda.

Muka 99

... Tunjok2 perasaan yang di-lakukan oleh Gerakan pada 12hb Mei bukan sahaja telah menimbulkan perasaan marah orang2 Melayu bahkan juga telah menyakitkan hati mereka. Saya sendiri bimbang perarakan yang akan di-adakan oleh Umno itu mungkin membawa kapada kekachauan.

Muka 100

... Dalam masa kami (Tunku dan Tun Sambathan) melanjutkan perbualan2 itu, satu panggilan talipon telah di-terima pada jam 6.45 petang, meyatakan bahawa satu kejadian yang ngeri telah berlaku di-Jalan Raja Muda dalam mana beberapa orang China telah di-serang.

Muka 101

Tidak lama kemudian, Enche' Mansor, Ketua Lalu Lintas Polis Kuala Lumpur, dan satu dua orang lagi telah datang berjumpa saya dan memberitahu bahawa beberapa kejadian pembunohan telah berlaku. Bandar Kuala Lumpur terus di-letakkan di-bawah perentah berkurong mulai 7.00 petang. Pasokan2 Keselamatan telah keluar mengawal dan ashkar2 telah di-panggil untok membantu.

Muka 106

... Kuala Lumpur telah menjadi satu bandar yang terang dengan api kebakaran2 dan dapat di-lihat dengan jelas daripada rumah saya yang terletak di-atas bukit. Ini-lah satu pandangan yang sangat meyedehkan dan saya tidak sangka saya akan menyaksikan kejadian yang saperti itu sa-masa hayat saya. Api yang menjilat bangunan itu telah menghanguskan segala usaha2 saya dalam beberapa tahun yang lepas untok menjadikan Malaysia sa-bagai sa-buah negara yang bahagia dan aman, dan juga menghanchorkan impian saya hendak menjadi Perdana Menteri yang sa-habis2 bahagia sa-kali di-dalam dunia.

Muka 109

... Ketika mereka sedang berhimpun di-halaman rumah Dato' Harun, tiba2 perkhabaran telah di-terima yang menyatakan bahawa orang2 China telah menyerang orang2 Melayu di-Setapak, kira2 satu atau dua batu hala ka-Utara, sa-masa orang2 Melayu itu sedang dalam perjalanan hendak mengabil bahagian dalam perarakan yang akan bergerak dari Jalan Raja Muda. Perkhabaran itu segera menaikkan berang orang2 Melayu yang sedang berhimpun, dan mereka terus mengamok dengan tidak dapat di-kawal lagi. Dua orang China yang melalui jalan itu dengan menonggang motosikal telah di-serang dan di-bunoh. Dengan itu bermula-lah rusohan 13hb Mei yang meletuskan kekachauan yang belum pernah berlaku saperti-nya dalam sejarah Malaysia.














Impian DAP untuk Melayu.Dulu Kini dan Selamanya.

Tidak lupa juga ingin aku nyatakan, Jika DAP,Gerakan dan Parti Buruh berusaha memburukan imej melayu dan Umno dimata masyarakat cina ketika itu, PAS adalah petualang yang memburukkan imej melayu Umno dan Islam Umno dimata orang melayu sendiri. Mereka juga secara tidak langsung menjadi ejen menghancur bangsa dan negara dengan membuat pakatan rahsia dengan DAP. Itu adalah fakta. Jika ada orang PAS yang tidak percaya, silalah rujuk kemana-mana perpustakaan dan carilah topik berkenaan 13 Mei yang ditulis oleh pejuang negara. Kalau bukak harakah atau buku tulisan penulis pro komunis memang sampai kiamat takan jumpa punya.

Sebenarnya banyak lagi perbuatan keji DAP dan Parti Buruh menghina bangsa aku ketika itu yang aku tak nak tulis di sini kerana aku terlalu marah terhadap kezaliman mereka. Aku bukan rasis tapi aku tetap akan marah jika bangsa aku dihina dan diperlakukan sedemikian rupa. Buat kalian yang membaca, hayatilah sejarah agar sejarah itu tidak berulang. Semoga Allah melindungi kita semua dari bangsat-bangsat negara ini. amin.

Tatap dan renungi gambar terakhir diatas. Pilihan ditangan anda.

Friday, August 7, 2009

Alahai N.Ajis..

heii..orang tua sekor ni..banyak isap ganja ke hapa?!Korang ada baca berita penipu #1, Harakah?Menurut beliau mengkiaskan, virus H1N1 yang semakin serius melanda negara hari ini adalah satu bala atas kemungkaran yang berlaku. Dey NikY! POoDaaaH! Awak serban jer macam taliban, otak DAP, hati setan tapi berlagak lebih mengetahui dari tuhan.

Sesiapa yang baca quran semua tahu, dalam quran ada sebut, banyak penyakit baru yang belum pernah diketahui akan keluar bila dekat dengan akhir zaman.. H1N1 wujud pun bukannya sebab politik malaysia.. Dah Allah nak bagi satu dunia rasa H1n1 agar manusia seperti Niky Ajis ingat akan kematian dan bertaubat, itu jer..pandai-pandai lah manusia cari penawar dan beringat. Aku rasa Niky ni memang isap ganja siam la.. sebab tu kalau citer bab agama jer dah serupa macam kerajaan langit, kemudian rasa diri tu maksum.. yang HARAM semuanya HALAL bagi beliau demi politik parti.

Si Loke Siew Fook, pemuda Dog And Pigs hina dengan kesat muaalaf Dr Mohd Ridhuan kerana status anak haram TBH,hina islam, apa tindakan yang Niky Ajis ambil?! Ada komen? Ada protes? Jangan harap la beliau atau sesiapa pun dalam PAS akan cakap apa-apa. Mana Mat Sabun? Mana 'Ulamak' dan 'ustaz' yang hari-hari dok ghoyak PAS tu Isle, PAS syurgo buak mu? Mana dia? jawapannya memang tiada. Wartawan Harakah pun taknak bersuara punya, sebab semua ketua dan penulis PAS sama jer dengan bangsat-bangsat dalam Pakatan Rasuah, segala-gala hanya demi kuasa dan wang ringgit. mano ado Isle?! Isle hanyo di serban tengkorok mu! Elok beliau jer patut kena H1n1, agar cepat insaf dan bertaubat.

Bagi aku Niky Ajis adalah seorang penakut dan seorang islamist yang bacul dan hanya memalukan bangsa kita dan agama.

Buat Niky Ajis, sebagai seorang muslim, saya ingin berkongsi petikan ayat dibawah :

"Sampaikanlah khabar berita kepada orang-orang munafik: bahawa sesungguhnya disediakan untuk mereka azab seksa yang tidak terperi sakitnya;
(Iaitu) orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Tidaklah patut mereka (orang-orang munafik) mencari kekuatan dan kemuliaan di sisi orang-orang kafir itu, kerana sesungguhnya kekuatan dan kemuliaan itu semuanya ialah milik Allah, (diberikannya kepada sesiapa yang dikehendakiNya)."
~surah AN-NISA' ayat 138-139~

Thursday, August 6, 2009

Penyokong PKR di Amerika buat demo!!

New York, 5 Ogos : Bandaraya New York digemparkan dengan demonstrasi oleh penyokong - penyokong radikal 'brader' kita semalam. Namun keadaan dilaporkan terkawal dimana demonstrasi berjalan dengan aman tanpa sebarang kekecohan. Mereka pakat keluar berbogel beramai-ramai untuk menyatakan sokongan tidak berbelah bahagi kepada 'brader' besar mereka yang kini sedang berusaha untuk melengah-lengahkan kes beliau di mahkamah. Semua penyokong diberitahu akan diberi komisen US25.00 jika menyertai demonstrasi untuk menyokong beliau. -CNN

Salah seorang pengikut tegar sedang berdemonstrasi di Times Square New York


Golongan Imigrant yang dibayar untuk memberi sokongan kepada 'brader' mereka

Amacam ?, sensasi tak artikel ni..ada macam RPK tak? ala..macam blogger pembelit no #1 tu..?! hahah.. anyway.. sila guna gambar-gambar tersebut untuk tujuan apa sekali pun, ok?!

Wednesday, August 5, 2009

SEJARAH YANG ANDA MUNGKIN TAK TAHU

KOMUNIS LETUP TUGU NEGARA.
Keratan akhbar bertarikh 27 Ogos 1977, 4 hari sebelum Hari Kemerdekaan ke 20

Haa..gempak tak tajuk akhbar tersebut?! Aku terjumpa semasa tengah browsing-browsing tadi.. selama ni pun aku tak pernah tahu tentang kejadian tersebut. Baru sedar yang ilmu sejarah aku ni masih cetek rupanya.. okey kisahnya macam ni....

'Kejadian itu berlaku pada 26 Ogos 1975, kira-kira jam 5 pagi telah memusnahkan satu patung besar serta dua kepala patung yang jatuh daripada kedudukan asal. Pihak berkuasa percaya letupan itu dilakukan Barisan Pembebasan Kebangsaan Malaya (MNLF). Berdasarkan siasatan awal, polis percaya komunis merancang untuk meletupkan Tugu Negara pada jam 6 pagi iaitu ketika sesi tiupan biugel yang diadakan di situ. Mereka mensasarkan untuk membunuh semua peserta yang mengambil bahagian dalam perbarisan, tetapi malangnya cubaan mereka gagal.

Mengikut perancangan awal, mereka merancang untuk meletupkan tiga bom yang diletakkan di situ, tetapi malangnya satu daripada tiga bom itu meletup lebih awal yang meruntuhkan satu patung besar yang beratnya dianggarkan satu tan. Lantai marmar di keliling kawasan tugu retak sepanjang 2 kaki disebabkan patung besar jatuh ke lantai. Letupan kuat itu menggegarkan kawasan perumahan di sekitar Taman Bunga dan sebahagian daripada tingkap rumah mereka pecah akibat gegaran letupan.


Antara penduduk yang mendengar letupan kuat itu ialah Bapa Kemerdekaan Negara, Tunku Abdul Rahman yang tinggal berhampiran Tugu Negara. Beliau terdengar letupan kira-kira jam 5 pagi ketika bangun untuk solat menunaikan Subuh. Unit Pemusnah Bom Polis menemui dua butir bom yang belum meletup di tempat kejadian serta kesan darah dipercayai milik pengganas yang cedera, tetapi masih sempat melarikan diri.


Polis percaya empat pengganas terbabit dalam serangan itu termasuk seorang wanita. Sebaik saja letupan berlaku, polis terserempak dengan dua orang dipercayai komunis menaiki motosikal tanpa memakai topi keledar dalam keadaan mencurigakan di simpang Jalan Travers dan Jalan Bangsar, Kuala Lumpur. Mereka melepaskan tembakan ke arah polis yang cuba menahan mereka sebelum menghilang di sebalik kegelapan kabus pagi yang tebal.

Di tempat letupan, polis menemui dua topi keledar dan dua helai bendera komunis yang ditinggalkan di situ. Berdasarkan penemuan kesan darah di tempat kejadian, polis percaya kemungkinan seorang penyerang Tugu Negara tercedera terkena letupan. Berikutan itu, polis segera mengeluarkan arahan meminta kerjasama doktor di hospital atau klinik yang didatangi mana-mana individu yang cedera terkena letupan supaya segera menghubungi polis.

Polis melancarkan gerakan besar-besaran untuk mengesan empat pengganas berkenaan dan tumpuan operasi ialah di semua penempatan yang disyaki terutama di sekitar Bangsar. Polis percaya, kumpulan pengganas itu mungkin menyamar sebagai pekerja buruh binaan.

Sehari selepas kejadian letupan itu, polis menemui sebuah motosikal jenis Yamaha 100 cc tersadai di tempat letak kereta berhampiran pasar Jalan Pudu kira-kira jam 1 tengah hari. Berdasarkan rekod, motosikal itu dipercayai dicuri di Flet Jalan Loke Yew pada 18 Ogos. Walaupun tidak dapat disahkan motosikal itu digunakan pengganas, jenisnya dikatakan menyamai laporan awal kenderaan yang digunakan dua pengganas untuk melarikan diri ketika terserempak dengan polis.

Tapi tiada maklumat sama ada komunis-komunis itu dapat ditangkap."

Huh..Kenapa kat sekolah dulu aku tak pernah diajar dan diberitahu tentang kejadian ni? Aku rasa sistem pembelajaran Sejarah patut diperhalusi lagi demi masa depan anak-anak bangsa Malaysia.

Diharap pembaca dapat nilai sendiri tentang harga kemerdekaan yang dikecapi setiap hari. Janganlah dipersiakan perjuangan tok nenek kita dahulu yang hanya mahukan kebahagiaan anak cucu. Kita perlu fikir apakah masa depan yang patut kita beri kepada warisan kita dikemudian hari. Tepuk dada,tanya akal..jika ada.

Lagu Untuk Patriot Negara


Jom nyanyikan lagu ini untuk pahlawan-pahlawan kita.

Inilah barisan kita,
Yang ikhlas berjuang.
Siap sedia berkorban,
Untuk ibu pertiwi!

Sebelum kita berjaya,
Jangan harap kami pulang!
Inilah sumpah pendekar kita,
Menuju medan bakti!

Andai kata kami gugur semua,
Taburlah bunga di atas pusara.
Kami mohon doa,
Malaysia berjaya!

Semboyan telah berbunyi,
Menuju medan bakti!

Terima kasih dan penghargaan saya ucapkan kepada semua anggota tentera dan polis yang telah berjuang dari zaman Tok nenek saya dulu sehingga sekarang demi kedamaian dan keselamatan tanah air kita. Al-Fatihah buat anggota-anggota yang telah terkorban semasa bertugas.Semoga roh mereka dicucuri rahmat. Jasa anda semua akan saya kenang hingga keakhir hayat.Kisah perjuangan anda semua akan saya turunkan kepada semua zuriat saya agar mereka terus memperingati pengorbanan anda semua.Terima kasih.
Selamat menyambut hari pahlawan.
Blog Widget by LinkWithin