Monday, September 28, 2009

N.AJIS PERTAHAN KEPIMPINANNYA..konon..

KOTA BHARU 27 Sept. - Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menegaskan kerajaan yang diterajuinya hampir dua dekad lalu tidak gagal dalam usaha membangunkan negeri ini.Err.. Betul ker Tok Kudu?MAJU ker Kelantan doh sekare nih? Oh ya.. Kelate sekare doh ado escelator naik syurgo doh..hehe

Beliau berkata, beberapa kawasan seperti Kota Bharu, Kuala Krai dan Gua Musang telah mencapai kemajuan yang memberangsangkan. Betul ker Tok Kudu? Sila senaraikan kemajuan yang terdapat di Kota Bharu, Kuala Krai dan Gua Musang? Bukan ker kemajuan yang Tok Kudu cakap tu semua hasil dari Projek kerajaan BN? Setiap bangunan yang dibina di Kota Bharu, Kuala Krai dan Gua Musang adalah hasil kerajaan BN yang memerintah kelantan suatu ketika dulu. Termasuk la Masjid yang Tok Kudu dok sembahyang sekarang ni..PAS ada ke bina bangunan? Rampas Dewan orang ramai ada le.. eee.. tak malu ker Tok Kudu nak mengaku dah berjaya memajukan Kelantan?

"Pas Kelantan tidak pernah gagal. Dia (Datuk Ibrahim Ali) nak kata gagal dia punya pasallah. Saya tidak peduli dengan apa yang dia katakan. Dia tengok sendiri sudahlah," katanya. err.. Sebab dia dah tengoklah dia cakap yang Tok Kudu dah gagal memajukan kelantan.. Apa punya bengap daa Tok Kudu ni..

Nik Abdul Aziz menyanggah kenyataan Ibrahim yang mendesak beliau meletak jawatan kerana gagal melaksanakan tugas walaupun telah sekian diberi mandat menerajui kerajaan negeri. Biasalah Tok Kudu ni.. sesiapa yang tak sebulu dengan dia..memang sah kena sanggah.. Pastu kang dia cakap masuk neraka nanti..ahaks! Tok Kudu yang gila kuasa..

Ibrahim yang juga Ahli Parlimen Pasir Mas membuat desakan tersebut sebagai reaksi selepas Nik Abdul Aziz yang juga Mursyidul Am Pas mengulangi gesaan supaya beliau melepaskan jawatan sebagai wakil rakyat di kawasan tersebut kerana tidak lagi mendapat 'restu' rakyat.

Nik Abdul Aziz dilaporkan sebagai berkata, langkah itu perlu jika Ibrahim mahu amal solehnya diterima Tuhan kerana rezeki yang diperoleh melalui hasil jawatan tersebut adalah 'tidak betul'.Haa.. kan aku dah cakap, ni la modal utama Tok Kudu ni.. mesti dia sebut punya.. tak masuk syurga, masuk neraka..

Tanpa mengulas lanjut, Nik Abdul Aziz berkata, dakwaan mengenai kegagalan tersebut adalah gambaran mengenai diri Ibrahim sendiri. Hmm.. Ni lagi contoh kepimpinan Tok Kudu N.ajis.. Tak pernah nak mengakui kegagalan sendiri, tapi lebih senang salahkan orang lain.. Kalau aku jumpa orang tua ni kat depan mata aku kat KL ni, memang berterabur la serban si Tok Kudu ni.Belum pernah makan pelempang rakyat dia ni.. biasa dia ni...

"Apa yang saya kata (letak jawatan) itu saya cuma ulang mengenai dia. Dia kata gagal, padan dengan dialah, itulah orangnya. erm.. cakap stail budak kecik dah kalah..takde modal dah nak backing diri sendiri.. Poodah! pi balik tukar pampers la woi!!

"Sebab itulah cerita letak jawatan. Saya ulang sahaja, itulah orangnya," katanya. Engkau tu yang patut letak jawatan, pergi bertaubat,siapkan diri untuk alam baqa.Khhaaak! PTUIH!

3 comments:

  1. Engkau datang Kelantan lah tengok pembangunan yang ada di Kelantan. Dalam keadaan Kelantan dinafikan hak sebagai salah sebuah Negeri dalam Persekutuan MAlaysia, namun Kelantan masih berupaya membangunkan negerinya dengan cara yang tersendiri dan juga dapat menarik pelaburan asing ke negeri Kelantan.

    Tidak dinafikan sebahagian pembangunan yang ada hasil daripada peranan Kerajaan Persekutuan, tetapi itu adalah tanggungjawab WAJIB oleh Kerajaan Pusat yang PATUT dinikmati oleh Kelantan sebagai anggota persekutuan.

    Perkara seperti ini juga berlaku kepada negeri2 lain, kerajaan pusat memainkan peranan membangunkan negeri2 anggota persekutuannya dengan kerjasama kerajaan negeri.

    Dalam keadaan Kelantan menghadapi tekanan dari segenap sudut dalam tujuan membangunkan negeri, tetapi Allah SWT memberi keupayaan kepada kepimpinan ulama di sana membangunkannya juga tidak jauh ketinggalan dibelakang negeri2 lain, satu perkara yang MENAKJUBKAN! TAHNIAH BUAT TUAN GURU DAN RAKYAT KELANTAN!!!

    ReplyDelete
  2. dah datang dah..x da pa pun...sama je mcm dulu..hak hak..

    ReplyDelete
  3. To Kuda Perang.

    Sila simpan hujah dan pendapat anda kepada diri sendiri sahaja. Aku malas nak layan hujah dari anda sebab:
    1.Anda masih keliru antara tanggungjawab kerajaan negeri dan kerajaan pusat.
    2.Anda seorang yang taksub dengan si Tua ganyut tu.
    3.Anda terlalu taksub dengan partu cap bulan.

    Atas 3 sebab diatas, saya malas nak berbalas hujah sebab orang seperti anda hanya berpendapat bahawa anda je la yang betul dalam apa juga perkara,anda lah cerdik,alim dan yang sewaktu dengannya manakala orang seperti saya yang terang-terangan tidak sefahaman dengan saudara adalah bodoh & kafir. Apa-apa pun, terima kasih kepada komen anda yang teramat jumud itu.

    Salam

    ReplyDelete

Blog Widget by LinkWithin