Wednesday, September 30, 2009

Bukti Kemajuan Yang Dibawa N.ajis Di Kelantan II

SELAMAT DATANG KE KOTA BHARU, Bandar contoh kemajuan yang dibawakan oleh kerajaan PAS selepas berpuluh tahun memerintah.


Signboard terbaik di kelantan.
Yang ni pulak papan tanda salah satu tarikan pelancong di Kota Bharu.
Ni lah tapak medan selera yang disediakan oleh PAS untuk pengunjung 'Bandaraya Islam' ni.
Perniagaan mula selepas jam 4 ptg. Di dinding tersebut melarang Brader Anwar Bin Ibrahim kencing disitu.
Antara tarikan keindahan keislaman PAS





Aku pinjam gambar dari RBF. Aku malas nak kutuk banyak-banyak, tapi kalau nak baca kutukan dari orang kelantan sendiri,sila lawat :
http://ruangbicarafaisal.blogspot.com/2009/09/nizar-oiii-nik-aziz-kata-banyak.html

Jelas sudah yang N.ajis dah kelentong tahap dewa tentang kemajuan yang dikatakan telah berjaya dibawa di Kelantan. Setakat nama-nama tempat yang dia sebut dalam paper kelmarin tu semua kawasan BN di Kelantan. Inilah pemahaman 'isle' original yang dibanggakan oleh N.ajis dan totok-totok beliau. Aku amat simpati kat 'ore-ore' kelantan sebab ditipu hidup-hidup oleh si N.ajis lakhanat.. Tapi apa nak buat, nak berubah, sendiri lah kena usaha. Setakat doa siang malam mintak Allah cantikan Kota Bharu jadi macam Mekah tanpa inisiatif mahukan perubahan, sori la beb, anda sendiri sudah tahu jawapannya.

Dan buat totok-totok semua.. renti-rentikan lah hendak menyediakan hujah umpama menegakkan benang yang basah untuk membela si N.ajis cair tu dan membohongi diri sendiri. Aku ada akal. aku juga sembahyang berkiblatkan Kaabah, menyembah Allah swt, aku percaya Al-Quran, Nabi dan Rasul dan mahzab sunah wal-jamaah ikutan ku.. sama seperti mana-mana saudara islamku yang berada dibumi bertuah ni. Tak payah la korang semua nak kencing aku pasal N.ajis ni. Fakta tetap fakta.. Tak perlu baca Utusan mahupun Harakah pun untuk memahami. Jika kita benar-benar beriman dan takutkan hukum Allah, yang jahat dan memudaratkan kita jauhi. Err.. paling senang, cuba jauhi fitnah, tak kira la kita yang fitnah ker atau orang yang fitnah.. cuma jauhkan jer dan tak perlu kita sebarkan fitnah... Dosa besar tu beb... Kepada yang tahu tentang fitnah dan berusaha bersungguh-sungguh menyebarkannya, get ready beb! Hanya Neraka dijanjikanNya... Ahaks!

Assalamualaikum.

6 comments:

  1. ADAKAH YANG ANDA PAPARKAN INI BUKAN FITNAH?!

    FITNAH TAKRIFANNYA SANGAT MENDALAM DAN LUAS!

    ReplyDelete
  2. Saudara Kuda Perang,

    Ini cuma maklumat. Maklumat yang menyanggah kenyataan N.ajis bahawa hamPas telah membawa kemajuan setelah 19 tahun memerintah di Kelantan. Terpulang kepada anda dan pembaca untuk menilai sendiri.

    Erm, cuba fahami apa makna fitnah..Bukankah fitnah itu ialah cerita bohong/dusta tanpa bukti yang direka dengan niat yang jahat untuk mengaibkan dan menjatuhkan maruah seseorang.

    Contoh pemfitnah terbesar,N.ajis/Al-Jub/LKS/ LGE/Karpal/Gobind.Mereka membuat fitnah tanpa malu dan rasa bersalah semata-mata untuk berkuasa.

    Jika cerita yang datang dari fakta (yang diketahui umum), itu bukan fitnah,itu MAKLUMAT.

    Fitnah dicipta untuk hasutan supaya orang lain yang dihasut akan terpengaruh dan turut membenci/menghina orang yang difitnah, manakala MAKLUMAT ialah paparan fakta untuk dikongsi bersama untuk penilaian orang yang menerima maklumat itu.

    Tapi bila seseorang itu sudah bermahzabkan ideologi songsang ajaran N.ajis,maka secara otomatik, maklumat-maklumat dan pendedahan yang seakan mengancam kedudukan ketua dan parti akan dilabel sebagai fitnah, manakala fitnah yang disebar secara terang-terangan oleh suara fitnah rasmi mereka iaitu Harakah akan dianggap betul tanpa dipersoalkan.

    Perkara seperti ini tidaklah menghairankan kerana telah pun dinyatakan didalam Al-Quran dan Hadis tentang sikap dan perangai manusia di akhir zaman.

    Untuk Maklumat lanjut tentang fitnah,bersama kita membaca dan memahami Al-Quran. Tapi dengan bersyarat, tak boleh main pakai ayat sekerat-sekerat jer..baca kena penuh, maksud kena penuh. Kalau nak main pilih suku kata untuk menghalalkan kehendak kita.. baik pergi sembahyang kat gereja jer.

    Assalamualaikum.

    ReplyDelete
  3. biasalah,diaorang ni bila dah takde fakta untuk patahkan balik maklumat ni,istilah paling senang nak dikeluarkan adalah 'fitnah ni,fitnah!'..kan senang tu kan.lemah!..haha

    ReplyDelete
  4. sila kunjungi blog ini

    pasjawab.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Biarlah apa pun...

    Bagi kawe biarlah parti hamPAS memerintah Kelantan..

    Cukuplah negeri lain ditadbir oleh parti dacing...amik ajolah hok negeri2 laen tu xpo blakow..

    ReplyDelete
  6. Fakta palsu dan bukti yang direka atau dimanipulasi boleh dijadikan bahan fitnah yang mantap.

    ReplyDelete

Blog Widget by LinkWithin