Tuesday, August 4, 2009

Demo demo,Gawe lepak opih PAh

Haa..macam biasa la..berita kalau berkaitan dengan si Anwar bontothim ni mesti takde lain.. kalau tak saman orang, dia suruh pengikut dia buat rusuhan..lawan polis, hentam ISA.. Tapi yang peliknya, bila semua pengikut dah mula demonstrasi, kenapa diorang sibuk jerit 'Hidup Anuuwarr!'Hidup Anuuwarr!' pulak?! kenapa tak melaungkan slogan anti ISA? dalam laman web poyoooo jer ajak himpun sebab nak protes ISA..pooddah! nak protes konon. Nak protes pun takde pendirian tetap.Ini yang korang semua poyo je dengan bangga mengelarkan diri pejuang rakyat?! haha..lawak.

hero kampung.Ibubapa beliau mesti bangga dengan beliau.

'hero jalanan' lari sebab mata dah pedih..hahah

Menurut Al-Jazeera (aku rujuk mereka sebab mereka reporter bebas) 10,000 jer yang turun itupun belum tolak reporter dan polis pakaian preman yang ada memerhati keadaan, tak payah The Star ker,Harakah ker nak belit cakap dekat 20,000 yang turun..Itupun yang datang naik bas dari Terenganu, kebanyakan budak Badan Amal PAS yang pakai baju dengan beret merah. Konon- konon hero untuk rakyat la tu..Piirah mabuk..penyudahnya dengan ketua-ketua diorang sekali semua masuk dalam.Siap mintak sumbangan kat laman blog mereka untuk bayar duit jaminan..huhu..cian mereka tapi padan lah muka.

Kalau ada bangsa bukan bangsa kita pun, kebanyakan mereka datang dari Singapura dan Penang, yang datang sini sebab nak pegi PC fair.. sambil-sambil shopping, sambil-sambil layan lawan polis Malaysia. syiok maa..

Tapi aku hairan la..apa la yang diorang semua ni nak sangat mintak ISA dimansuhkan? Apa yang ISA dah buat kat protester-protester ni selain dari menjaga keamanan dan kestabilan Negara? Aku tahu ada dikalangan protester ni adalah anak dan isteri kepada mereka-mereka yang ditahan dibawah ISA tapi yang lain-lain tu?

Para mahasiswa tu sibuk-sibuk jugak nak protes kenapa?! Sebab dengar kata si bontot tu yang ISA ni Zalim? Tapi kalau ketua pembangkang sebar fitnah dan lengah kes liwat kat mahkamah tak zalim? apadaa punya mentaliti.. nama jer belajar kat menara gading, otak korup tak boleh pakai tak boleh repair.

Pelakun-pelakun utama tiba ke set pengambaran

Yang lelaki pula kebanyakannya hanya nak carik glamer,biar awek nampak macho, lawan polis,lawan kerajaan, berjuang demi kebebasan konon..kalau betul la Malaysia ni diancam musuh luar,aku rasa mereka-mereka ni lah yang paling dulu berpaling tadah jadi talibarut musuh...sebab nak selamatkan diri sendiri.Sama la macam ketua mereka. Yang lepak borak-borak minum kopi kat HQ Pas sewaktu pengikut-pengikut setia tengah mandi air gatal FRU dan main polis sentry dengan Polis betul.haha..lawak.


"Mu cubo pake minyok lintoh kawe ni,tahe lamo..nikmak belako..sungguh!"

Tapi aku pelik, mana Hindraf semua? kenapa mereka tak join sekali? ke mereka dah sedar dah kena kencing sehancing-hancingnya dengan penyangak-penyangak negara ni macam isu Kg Buah Pala? tapi tu la, dah tergadai kampung baru nak menyesal..itu adalah salah satu akibat sebab terlalu percayakan si Bontot dengan geng-geng mereka.

Lepas tu ingat si bontot tu nak lawat korang bagi semangat ke masa korang kat dalam lokap?! jangan mimpi la. Lu kena tangkap, lu tanggung sendiri. haha..rasakan.Selamat makan roti krim dengan minum teh O bungkus.

Si Bontot tu pulak,tengah kecoh-kecoh riot kat sana-sini,sempat ditemuramah oleh ejen propaganda barat, yang pernah menyebabkan Iran huru-hara sekejap dalam kes Neda. Si bontot ni macam dah rancang awal-awal semua ni.. mungkin untuk menyelamatkan bontotnya yang kian panas dengan kes liwat yang si bontot ni tahu akan kono jugak menjawap kat mahkamah bila sampai masa. haha.. tak sabar aku menanti saat itu.

adios.

1 comment:

  1. Gua nak ucapkan tahniah kepada Anu-war kerana telah memperbodohkan bangsa melayunya sendiri.Maka menangislah anak bini mereka yg telah di tangkap oleh pihak berkuasa dek kerana di tipu dan di bodohkan oleh Anu-war.
    Syabas Anuwar...cita2 lu telah tercapai....

    ReplyDelete

Blog Widget by LinkWithin