Friday, July 24, 2009

Anarchism In Malaysia

Anarchy: (noun: a nar key) NOT (a na chee).


Kalau korang kenal punkers KL era 90-98 dulu,mesti korang faham apa makna 'anarchy' kan.. ye la, dulu perkataan 'anarchy' tu cukup popular lebih-lebih lagi selepas baru kenal dengan lagu 'anarchy In UK' dan versi france 'Le anarchie 'Le UK' yang dibawa oleh pioneer muzik punk tahun 1974 - kumpulan 'Sex Pistols'.

Tapi punker dulu mana pernah gugat kestabilan negara.Stakat terkenal belasah PATI dan jadi buruan D7 IPK serta jadi bahan berita sensasi media tabloid jer.Kalau dari segi politik, punker dulu tak berapa minat,target kutuk dan benci Al-Arqam dan ketua mereka Al-Shaari lagi best.

Tapi tu cerita dulu,sekarang dah zaman lain.Dulu benda-benda underground ni kalau nak cari,memang kena join la bebudak kat Central Market dulu..Cakap je nak apa,cd?kaset lagu band-band yang kena gam?Baju-baju yang agak offensife?Kat situ semua ada.Cerita politik?Sorry,time tu semua tak ambil port.

Aku pun dulu kira geng 'makan sampah' jugak la time memuda dulu dengan fahaman yang agak radikal terhadap kebebasan.Politik aku tak campur sangat sebab bagi aku masa tu,hal-hal politik biar Pemimpin yang fikir.Janji hidup aku boleh enjoy,tak sakit kepala dengan masalah kehidupan,aku malas nak fikir politik.Lagi pun aku disekolahkan dan dibesarkan di era Tun Mahathir.So nak risau apa? Betul tak?!Pemimpin terhebat sampai sekarang.

Tapi sekarang dah lain,dengan teknologi yang ada,semua orang sekarang semakin advance.Semua orang sibuk nak berpolitik.Dari para pelajar hingga la pakcik-pakcik berkopiah yang lepak warung kopi,semua macam lagi terrer dari Menteri dan ahli Parlimen.Siap boleh terbang kerusi meja kalau salah cakap bila berdebat.

Cuma semenjak kebelakangan ni,aku lihat banyak generasi junior sekarang cepat sangat terpengaruh ngan isu-isu sensasi yang dipolitikkan.lepas tu ramai yang terperangkap jadi penyebar berita-berita palsu ciptaan orang-orang yang berideologi songsang dan beracun.. jika dipercaya dakyah dan tipu daya tersebut,maka akan tergadai Maruah Bangsa dan Negara.Orang-orang yang aku maksudkan ialah mereka-mereka yang sedang menanam fahaman 'Anarchism Communism' oleh golongan 'Anarchist' dan Illuminati.

Fahami maksud yang cuba disebarkan

Fahaman 'anarchism' ialah fahaman politik yang berasaskan teori dan attitude atau mentaliti yang menganggap negara dan kerajaan yang memerintah adalah tidak perlu,merbahaya, tidak dikehendaki dan perlu dihapuskan.Mereka juga anti agama,undang-undang dan tamadun.

Maknanya,tak kira apa pun la,baik Kerajaan,media dan apa juga segala bentuk sistem ketamadunan,akan ditolak.Bila keaadaan huru-hara baru la senang kelompok 'Anarchist' ni merebut peluang untuk berkuasa.Gengsterism juga adalah satu kelompok kepada fahaman 'anarchism' ini.

Ketua 'Anarchism-Communism' Malaysia sedang menanam kebencian dihati pengikut-pengikutnya.

'Anarchism' datang dari perkataan Greek Anarchos' yang bermaksud 'without rules' atau 'tanpa undang-undang'.Istilah lain yang digunakan di Amerika untuk 'Anarchism' adalah 'Libertarian -Socialism' dan 'Libetarian-Communism'.

Anarchism ini terbahagi kepada 2, 'Anarchism' Sosialis dan 'anarchism' individu. Fahaman 'Anarchism' selalu dianggap sebagai 'Radical Left Wing Ideology' atau 'Fahaman Radikal Haluan Kiri' didalam politik.Falsafah perundangan anarchism pula adalah interpretasi anti-statis yang dibayangi oleh Communism,Collectivism,Syndicalism.

Mereka yang mengamalkan fahaman 'Anarchism' ini adalah orang yang :
  1. Menolak sistem raja berpelembagaan,sistem perundangan dan kehakiman, polis, mempraktikan dasar kuku besi,selalu menjaja slogan 'kesamarataan untuk semua'. Itu semua adalah sifat-sifat communism.
  2. Bersifat berkepentingan peribadi.Akan mengumpul apa sahaja yang boleh membantu diri serta kumpulan dan untuk menyerang lawan. Sifat collectivism.
  3. Parti atau persatuan yang berurusan secara sindiket atau berkerjasama dengan sindiket haram untuk mendapat untung dan perlindungan. Ini adalah sifat Syndicalism.
  4. Melakukan Demonstrasi Jalanan atau Street Demonstration dan mencetuskan rusuhan.
  5. Menggunakan agama untuk mencipta kebencian dan persengketaan demi pangkat dan kuasa.
Anarchist Keling

Di Malaysia,golongan fahaman 'Anarchis communism' ini sudah mula menunjukan diri tanpa berselindung lagi.Yang malangnya adalah rakyat Malaysia sendiri kerana agak jahil dan mudah diperdaya oleh golongan ini.Rakyat Malaysia mudah dipergunakan oleh kelompok 'Anarchis communism' dan Illuminati (Kumpulan penyokong Yahudi antarabangsa).

Dua kumpulan ini hanya mahu kehancuran untuk Malaysia sebab kita antara negara membangun yang paling berjaya dirantau ini. Puak 'Anarchis communism' bercita-cita menKomuniskan Malaysia dan Puak Illuminati ingin menYahudikan Malaysia.

Anarchy in Batu Caves,results from fiery seditions speeches from the so-called hindu rights activist

Di setiap perhimpunan,api kebencian akan ditiup melalui ucapan-ucapan yang berbaur perkauman dan agama digunakan untuk memesongkan akidah.Mereka sedang memecahkan negara ini dari dalam.Mereka sedang memecahkan perpaduan antara rakyat.Bila rakyat lemah dan negara menjadi huru-hara, mereka akan berlagak seperti hero menyelamatkan semua, dan bila tipu daya itu berjaya, darah rakyat akan dihisap sehingga kering untuk memuaskan nafsu mereka.

Rakyat yang ditipu oleh 'Anarchist' akan menjadi 'Anarchist' juga.

Wajah Anarchist Malaysia:

Ketua Illuminati dan Libertarian-Sosialist Malaysia

ANARCHIST KELING yang wajib dibelasah
Ketua Anarchist Keling

Ketua 'Anarchist-Communism' Malaysia,Karpal and Lim Kit Siang.

Memang susah kita hendak mengelak penipuan dan 'teori konspirasi' oleh puak 'Anarchist' dan Illuminati ni.Ini kerana cara penipuan dan 'script' telah dirancang dengan baik.Semuanya nampak benar dan logik.Satu cara terbaik untuk mengelak dari ditipu oleh mereka ialah jangan cepat melatah dan jangan cepat memihak kepada sesiapa.Hanya masa akan menentukan kebenaran.

15 comments:

  1. salam
    artikel hebat ! teruskan asakan sahabat !

    ReplyDelete
  2. Thanks GAP.REVOLT AGAINST KOMUNISMA DAN SOSIALIS PR akan diteruskan. Kemungkaran harus ditentang dan dituntut dalam Islam.Salam sahabat untuk semua BLOGGERS MILITIA yang membela agama bangsa dan negara.

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum..
    saya menyokong penuh usaha saudara membongkar kegiatan illuminati ni..

    boleh saya copy???

    ReplyDelete
  4. confused,nonsense,ignorance and stupid...

    ReplyDelete
  5. artikel ini dibenar untuk diguna semula oleh sesiapa pun.harap kredit diberi kepada blog ini.
    Ilmu perlu dikongsi.

    Salam perjuangan untuk semua.

    to MokUjin dan miruza,
    get a life!

    ReplyDelete
  6. anarchist is not politician dumbass...

    ReplyDelete
  7. kalau admin na tahu arr......illuminati dah bertapak kat malaysia sbelum hg lahir agy..??!!..hg kne selidik...jgn main tibai jerr........

    ReplyDelete
  8. bro, i nie anarchist dari Sarawak. i ketawa sampai nak terjatuh dari kerusi, sambil baca artikel nie. sememangnya, kalau ada seorang yg mmg tahu pasal anarkisme tapi bukan seorang anarkis, memang mereka ketawa juga. bukan apa, tapi reaction u macam konservatif sangat. pihak media nie yang slalu salah anggap pasal anarkisme. yg propaganda tu, propaganda juga la, tapi anarkisme nie lebih kepada demokrasi tanpa batasan la. read more, to learn more, my friend.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeahhh 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻 Setuju

      Delete
    2. Yeah betul bro, salam dari ipoh perak .Oii

      Delete
  9. bebual ap psl ap ni bruhh?? 😂😂😂

    ReplyDelete
  10. this article is so funny. can't you give the ppl correct information? because this is so biased

    ReplyDelete
  11. Kalau xtahu Pasal anarkis jgn main ikut suka ja tibai. Semua yg ditulis ni xbtol langsung

    ReplyDelete

Blog Widget by LinkWithin