Sunday, July 26, 2009

Know Your Enemy PART I: ZIONISM

Relik simbolik Zionis

Zionisma adalah sebuah pergerakan politik ekstrem orang-orang Yahudi yang berfahaman CHAUVINIS-SUPREMASIST NATIONALIST untuk mendirikan sebuah Negara Yahudi di Palestin.Dari negara itulah gerakan tersebut berharap untuk memerintah dunia. Nama 'Zionisma' berasal dari sebuah nama gunung di Al-Quds atau Jerusalam iaitu gunung 'Zion'.

Fahaman Zionisma ialah fahaman yang mengagung-agungkan bangsa Yehuda (gelaran lama) atau Yahudi dan menanam semangat nasionalis kepada bangsa Yahudi yang dahulunya tidak bercita-cita untuk mempunyai negara sendiri.Pergerakan Zionisma bermula pada tahun 1897 oleh Theodore Helz seorang tokoh Yahudi dari Austria bertujuan untuk membina Negara Israel di Palestin dan 'Israel-Raya' atau 'The Great Israel' disetiap negara dalam dunia.Dalam erti kata lain fahaman Zionis ini ialah fahaman Racist yang ekstrem.


Tonggak utama fahaman ideologi Zionisma ini ialah mengatakan bahawa bangsa Yahudi adalah bangsa yang dipilih Tuhan untuk memerintah semua manusia dimuka bumi dan bangsa Yahudi adalah bangsa suci yang paling berkuasa.Konsep
'am Yisrael' atau Bani Israel selalu dimegahkan.

Fahaman Zionisma juga mengelarkan orang yang bukan Yahudi sebagai '
Goyyim' yang bermaksud hamba kepada bangsa Yahudi.Tidak kira bangsa apa sekalipun,jika anda bukan Yahudi,anda seorang Goyyim.

Matlamat Zionisma terbahagi kepada 7 iaitu:
  1. Colonize
  2. Terrorize
  3. Nationalize
  4. Militarize
  5. Racialize
  6. Intimidate
  7. Censure
Fahaman zionisma mengatakan bahawa segala harta dan tanah milik goyyim adalah milik Yahudi dan harta serta tanah Yahudi adalah milik Yahudi.Goyyim wajib ditipu,dipukul mahupun dibunuh demi bangsa Yahudi.Tidak ada pengecualian terhadap sesiapa baik muda atau tua, lelaki atau wanita dan kanak-kanak.Bagi Zionis,Goyyim adalah bangsa sampah didunia.

OPPRESSI TERHADAP 'GOYYIM' OLEH REJIM ZIONIS

Dari sini kita boleh nilai bahawa zionisma adalah satu fahaman perkauman bersifat
chauvinis- supremasist yang sangat bahaya, lebih merbahaya dari fahaman Fasisma dan Nazi. Sesiapa sahaja yang waras akal fikiran sama sekali tidak boleh menerima fahaman ini.Bahkan ada juga orang-orang Yahudi yang menganuti agama Judaism yang tulen juga membenci fahaman ini.

Rabbi atau Padri Yahudi yang menentang Fahaman Zionisma

Perlu juga diperjelaskan bahawa fahaman zionisma telah menukar kitab Taurat mengikut kehendak fahaman mereka,menghalalkan apa yang salah mengikut sistem ketamadunan moden, hinggakan pendapat 'ahli kitab' mereka juga ditolak.Bangsa Yahudi fahaman sederhana juga menggelarkan zionisma sesuatu yang 'heretic' atau menyimpang jauh dari agama mereka dan anti Judaism.

Kesimpulan saya menulis artikel ini ialah untuk memberitahu bahawa fahaman ini sebenarnya telah lama ada dimana-mana, tak kira bangsa atau agama.Sesiapa pun boleh memiliki sifat seperti orang yang berfahaman zionis ini.Semua tamadun,agama dan masyarakat mempunyai kelompok zionis mereka yang tersendiri.Bezanya cuma pada nama.Tepuk dada,tanya hati masing-masing.

1 comment:

  1. Salam saudara.

    terima kasih follow blog saya.

    Harap kita dapat semakin erat lagi dengan selalu keep in touch melalui Yahoo Messenger pula selepas ini.

    Add email saya panglimaperangcyber@yahoo.com dan saya akan hantar link2 dan tips2 blogging yang menarik untuk anda.

    Selamat berjuang.

    Terima kasih !

    ReplyDelete

Blog Widget by LinkWithin