Sunday, July 26, 2009

The Beggining Of The End?

"The truth is out there,Scully!"..kata-kata hikmah agent FBI Fox Mulder dalam siri X-Files yang sangat popular satu ketika dulu.Kini usaha pencarian dan pendedahan kebenaran oleh rakan-rakan Bloggers di alam siber dalam menentang dakyah propaganda ejen komunisma dan fahaman socialis anarkist haluan kiri sedikit demi sedikit membuahkan hasil.Satu isu yang paling panas sekarang ialah tentang penyelewangan exco-exco kerajaan Perompak Rakyat di Selangor.

Bermula dengan siasatan SPRM terhadap 7 ahli exco yang disyaki ke tuduhan penglibatan kongsi gelap 36 hinggalah ke kematian mendiang TBH, isu ini telah dipolitikan dengan secukupnya oleh Perompak Rakyat dengan segala macam tohmahan dan dan tuduhan yang berbau RACIST dan sehancing mulut Lim Kit Siang dan Anwar Al-Jub.Belum apa-apa dah jatuh hukum.Nak hukum SPRM.Tapi atas sebab apa?Apa yang SPRM dapat kalau kematian TBH disebabkan oleh mereka?Mendiang TBH itu bukankah saksi penting SPRM dalam penyiasatan mereka?!

Simpati buat mendiang dan keluarga mendiang.

Dari segi teori,bukan Perompak Rakyat je boleh buat teori,aku pun boleh berteori juga.
Ini teori aku:

Mungkinkah:
  1. Ronnie Liu mengamuk kat SPRM sebab tak dibenarkan memasuki kawasan lokasi mayat TBH ditemui sebab beliau sebenarnya hendak mencari handphone mendiang untuk menghilangkan bukti panggilan terakhir sebelum kematian?
  2. TBH tidak pulang ke rumah terus selepas dilepaskan pada pukul 3:45 pagi kerana takut ada kuncu-kuncu Ronnie dan 'Abang Besar' 36 menunggu beliau di luar SPRM untuk menyoal tentang apa yang telah TBH cakap kepada SPRM?
  3. Tan Boon Wah terserempak dengan TBH lalu bertanyakan apa yang telah beliau ceritakan kepada SPRM tapi TBH tidak layan lalu terjadi pergaduhan dan TBH telah terjatuh atau TBH mengugut untuk membunuh diri jika Tan Boon Wah masih menganggunya?Kemudian Tan Boon Wah mencabar TBH untuk membunuh diri?
  4. TBH sudah membuat persiapan agar tidak menjadi kambing hitam jika berlaku sesuatu dan membuat salinan segala urusan gelap parti beliau dan menyerahkan bukti-bukti tersebut kepada orang lain agar mendedahkanya jika terjadi sesuatu keatas beliau?
  5. Mungkinkah Ketua Anarkist Komunisma juga terlibat hingga beliau terpaksa berkempen menyalahkan SPRM demi cuba menutup kes itu dari disiasat?
Kita tunggu sama-sama.Inkues diraja pun akan ditubuhkan.Polis pun dah nak siap siasatan kes kematian mendiang TBH.Tak lama lagi,setiap misteri tentang persoalan ini akan terbongkar.Bak kata Mulder,"Thruth is out there"... Insyallah.

P/S:Teori aku itu hanyalah teori.Mungkin jauh dari kenyataan.Tapi serupa lah ngan teori Perompak Rakyat,still just a teori.Cuma aku minta maaf jika teori aku salah dikemudian hari.

No comments:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin