Monday, July 20, 2009

Murtadkah Nizar?

Nizar,3 dari kiri memegang lilin dalam satu upacara ala Kristian memperingati kematian SecPol Teo Beng Hock.

Apa nak jadi la dengan si penderhaka bangsa yang bangang ni? Dulu ditentangnya Sultan sendiri,kata Sultan silap,tak adil,siap mohon derhaka pada Sultan Azlan Shah lagi.Kemudian dijeritnya kat Parlimen 'Bubar ADUN! sebaik je lafaz sumpah masuk parlimen.Sekarang ni beria-ria pegang lilin konon-konon nak memperingati si mati.Apa daa..Islam ke cara ni Nizar?Kata parti awak tu memperjuangkan Islam dan Melayu?!Tapi apa yang dilakukan macam memperjuangkan DAP dan agama bukan Islam jer? Bertaubatlah Nizar. Sudah macam murtad jer perbuatan saudara ni.Maafkan saya,walaupun saya bukanlah dari golongan Ulama atau Ustaz,saya tahu dimana batasan sebagai seorang muslim.

3 comments:

  1. Hanya memegang lilin yang menyala api maka nizar telah dituduh murtad?fahaman islam hadari.

    ReplyDelete
  2. Pegang lilin untuk terangi kegelapan tu biasalah,cuma pegang lilin semata-mata mengingati orang yang bukan muslim dah mati, Itu saya tak faham.Maaf,saya bukan menuduh,cuma mempersoal rasional disebalik tindakan seorang pemimpin dari parti politik yang memperjuangkan Islam.Itu sahaja.Utk pengetahuan saudara,saya bukan Umno,bukan PKR,bukan Pas.Anyway,Its just my 2 cents.Terima kasih pada komen anda.

    ReplyDelete
  3. samalah seperti orang bukan muslim yg menghadiri kenduri arwah orang muslim.perlukah mereka sama-sama membaca Yassin bersama-sama dengan muslim yang lain?tentulah tak perlu kan?hanya hadir untuk menghormati jenazah sahaja sudah mencukupi.jadi,marilah kite sama-sama membetulkan apa yang tak betul supaya orang melayu atau lebih spesifik,muslim tidak akan terpesong akidahnya disebabkan fahaman yang salah.Peace to Malaysia.

    ReplyDelete

Blog Widget by LinkWithin